Ammys åsikter om: att vara minderårig

Innan jag börjar skriva vad jag tycker och tänker om att vara minderårig så tänkte jag bara säga varför det står Ammys åsikter om.... och inte Amandas åsikter om... eller mandisway åsikter om... Och anledningen till detta är att när jag var liten så var ett av mina smeknamn Ammy har jag fått reda på och det tycker jag är fint :)
 
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
 

Att vara minderårig, alltså under 18 år suger sjukt mycket! 
Jag är med i en grupp på facebook vid namn Borås Loppis. Inne på gruppen Borås Loppis kan man sälja, byta och lägga ut hyresannonser på lägenheter. Jag har lagt ut lite på t.ex. min nitkeps som jag aldrig använder längre utan den blir bara hängandes. Mamma blev sur på mig för att jag inte hade haft den länge osv. Men lixom det är typ som att det är pengar som bara ligger i garderoben och att man kan tjäna mer på det ju?
 
 
207 dagar är det kvar tills dess att jag fyller hela 17 år! 
När jag fyller 17 år så är det ett helt år kvar tills att jag fyller 18, dock känns det som två år då jag fyller år i november och dessutom den 23:e november... 
 

Den dagen jag längtar allra mest till är dagen som kommer om 572 dagar. Om hela 572 dagar alltså mer än ett år, så fyller jag äntligen 18 fucking år! Då blir jag myndig! Jag får bestämma över mina pengar och mitt liv m.m. Om jag nu skulle börja röka eller snusa så får jag gå och köpa det helt själv m.m. Dock kommer jag aldrig börja snusa eller röka. (Säger jag nu, men hur det blir om typ 30 år vettefan). 
 
Jag vill iallafall aldrig mer vara minderårig. Jag vill fylla 18 år nu! Tänk vilken frihet att sitta i bilen bakom ratten, med körkortet i plånboken och ingen förälder som klagar - inget mer tjaffs i bilen när jag gör fel under tiden jag kör eller liknande! Man kan ta bilen och åka vart man vill och ens förälder/den man övningskör med behöver inte ens vara med i bilen! Shit vad jag längtar! :D 
 
XOXO
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0