Våga " göra slut " med en vän!

Hellu babes! 

Tänkte att jag skulle göra ett inlägg om en grej som är svårt för många och att man kanske inte inser det själv. Det gjorde inte jag iallafall.

Hur vet man om man behöver " göra slut " med en vän? Oavsett hur nära vännen står dig så kanske du känner dig deppad, nere eller bara inte har någon ork när du är med henne/honom eller när ni pratar. Det kände jag och jag var deppad och nere typ hela tiden när jag pratade med henne, med A. 

Vi bråkade ofta men lyckades alltid hitta tillbaka till varandra ända fram tills typ i förrgår när vi hade gått över gränsen båda två. A hade som en gång innan visat allt vi skrev för hennes pojkvän och dragit in han i det hela. Hon sa att hennes pojkvän tyckte jag var dum i huvudet. 

Hur kan en person som man aldrig pratat med eller ens träffat tycka att man är dum i huvudet? Well, det är en fråga jag tycker att alla ni där ute ska ställa till er själva. 

Iallafall så i förrgår om jag har dagarna på rätt plats om det inte var igår? xD Så ringde A mig och jag vägrade svara, var så sur på henne plus att jag inte kan prata i telefon när jag är hemma typ, eller gillar det inte iallafall... Men jag svarade inte och då skrev hon sms efter sms om att jag skulle svara, när jag sa nej så sa hon " är du för feg för att svara? ". Blev lite smått arg på A där.. 

Så tillslut gick jag ut och hon ringde igen så jag svarade. Det slutade med att hon klickade mig när jag tillslut sagt tillräckligt många gånger att vi inte är vänner längre, att vi inte är bästa vänner och att hon får tycka vad fan hon vill om mig. 

Det jag vill säga med det här är att jag tycker att ni bara ska omge er med personer som får er att må bra, att va glad och att konstant vilja le!



Ha alltid dem orden i huvudet. 

 

Jag pratar med en viss person nu. Vi kan kalla honom J då jag inte vet om han vill vara med i bloggen och för att jag vet att många älskar att förstöra för mig. Jag har pratat med J innan men vi gled isär lite när jag var lite konstig och han hade fullt upp med skolan precis som jag, men vi hittade faktiskt tillbaka. Han får mig att le och vilja skratta konstant, han är en helt underbar vän och helt enkelt bäst! Så jag tycker att alla ska göra som jag och t.ex. Sarah Tjulander och omge sig av personer man tycker om och personer som ger en positiv energi istället för negativ. Om man tar mig som exempel tycker jag att alla ska ta och skaffa sig en J. För att ha en person som J i sin närhet är helt underbart! :D <3

 

XOXO Amanda :* 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0