Tonåring idag

Att vara en tonåring idag är nästintill ett rent helvete... Idealen som finns idag gör oss sjuka och vi får panik för att vi inte passar in enligt idealen. Man måste ha stora bröst, snygg och fast rumpa och snygg mage, helt enkelt en superkropp om man är tjej. Killar däremot måste vara players för att få tjejer, när dem playar så är dem svin och när dem bryr sig är dem svin för att dem inte förstår vad vi menar. Killar måste ha magrutor, träna på gymma minst 5 gånger i veckan, ha magrutor och snygg kropp överhuvudtaget. Varför utsätter vi oss själva för aneroxia för att passa in? Varför måste vi ha kläder som är inne just då?

 

Alla är inte rika. Alla kan inte köpa märkeskläder och alla är inte pinnsmala med snygga kroppar. Vi är byggda med olika kroppar, för hur roligt skulle det vara om alla gick runt och såg exakt lika ut? Hur kul skulle det vara om alla gick runt och såg ut precis som dig? Med likadant hår, exakt samma kläder och kropp? Nä just det, det hade inte vart roligt.

 

Det som gör att vi kan ha kompsiar, att vi kan ha pojkvänner eller flickvänner är att vi är OLIKA, ingen är likadan som någon annan. För hade vi vart det hade vi inte kunnat gilla olika saker, vissa stilar hade inte funnits, viss musikstil hade inte funnits, hur roligt hade det vart med en sådan enformig värld? Inte så jätteskoj enligt mig iallafall. 

 





 

Du är vacker som du är. Du är helt perfekt precis som du är. Men om du ändå inte skulle gilla det? Om du nu tycker att du har för mycket fett på kroppen, att du har för lite fett på kroppen? Ja tycker du att du har för mycket fett? Börja då att göra som jag, äta rätt och träna rätt. Du kan göra skillnad på en månad det kan jag lova dig! Under Januari månad t.ex. gick jag ner 6 kg och minskade 6 cm i midjan. Jag tänker nu efter påsklovet börja med ungefär samma sak igen och äta rätt, alltså äta rätt mängd och rätt antal måltider, träna mycket och bra och tänka på vad jag stoppar i mig. Jag ska sluta med godis och chips och sånt men jag kommer ta ett litet steg i taget. Om du nu tycker att du har för lite fett på kroppen då? Jo då tycker jag allt att du ska ta och kolla in worldofshape.com. Där har dem program för dem som vill gå upp i vikt och för dem som vill gå ner i vikt, det funkade för mig! 

 



 

Worldofshape.com [LÄNK] startar varje månad en ny tävling där den som nått bäst resultat med både minskade slag /minut i vilopuls, vikt och midjemått. Den som nått bäst resultat vinner det som står här i utdraget ifrån sidan:

 VAD VINNER MAN?
Den som vinner Fitnessfighten vinner 2 500 Euro, ca 21 000 kr.
Dessutom lottar vi ut en träningsresa för två till Portugal till ett värde av 22 000 kr.
OBS! Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

 

Worldofshape.com  är en grym sida, du får grymt bra hjälp och du når snabba och bra resultat! Så om du nu som tonåring som detta inlägget handlar om eller om du är en förälder som läser detta så är worldofshape en grym hjälp. 

 



 

 

Tonåringar kan vara jobbiga, irriterande och gud vet allt vad vi kan vara. Men vi har hormoner och vi håller på att få göra viktiga beslut. Vi ska välja gymnasie, söka sommarjobb, klara nationella proven i skolan och samtidigt klara skolan med bra betyg. Vi har hela tiden press på oss och vi känner oss förkrossade när vi för första gången kanske får våra hjärtan krossade. Vi är mer osociala än vad ni i den äldre generationen är. Men det är okej för vi är som sagt bara tonåringar! 

 

Tonårsbossen är ett program som har premiär på TV3 nu på torsdag, den 4/4-2013. Det är även ett program jag ska kolla på då det handlar om att en tonåring för en månad får ta hand om hela familjens ekonomi. Mina föräldrar sa det att vi skulle kunna göra så med mig om vi får hit han som har kontroll över mig. Visst hade det vart helt awesome att ha våra föräldrars löner och kunna shoppa vad vi vill, kunna styra över vad föräldrarna får att handla mat osv för? Hur grymt skulle inte det vart!? Vi tonåringar behöver pengar då allt här i världen absolut INTE är gratis utan faktiskt kostar rätt mycket. 

 



 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0