mandisway.blogg.se

Har mejlat blogg.se och ska se om dem kan flytta över mina gamla inlägg ifrån min andra blogg: http://nattstad.se/styleofamanda hit eftersom att det var så många med bloggar som glömde skriva sina bloggadresser så kunde inte svara på deras kommentarer :/ 
 
Men iallafall så tänkte jag berätta lite om mig själv i detta inlägget och varför jag bytte blogg :) 
 
Bild ifrån weheartit.com [ LÄNK

Varför bytte jag då blogg? 
Svar: För att det var så många som glömde skriva sina bloggadresser, faktiskt 1 av 20 typ som kom ihåg att skriva bloggadressen, vilket betyder att jag inte kan komma i kontakt med mina läsare :/ 
 
Vad vill jag få ut av denna bloggen? 
Svar: Jag har kommit på att jag vill förändra världen och samhället på något sätt. Eftersom att jag gör egna smycken här hemma så har jag tänkt att sälja dem för att få in lite pengar. Men nu har jag kommit på att jag ska sälja dem och skänka typ halva inkomsten ifrån dem till olika orginasitioner typ som rädda barnen, rosa bandet, mustach kampen eller vad den heter och liknande sånt! 
 
Varför är det så viktigt för mig att förändra världen på något sätt?
Svar: För att 15/11-2012 förlorade jag min farmor, som jag stod väldigt nära i cancer och då fick jag upp ögonen för hur sjuk världen är egentligen, hur dåligt vi behandlar varandra. Därför har jag bestämt mig för att göra något åt det, samla in pengar till olika orginisationer, ge bort gamla leksaker till t.ex. barn med cancer och liknande. Få någon att le och få en helt underbar sista stund eller ett bra minne från sin sjukdomsperiod istället för att ha en massa minnen av alla cellgiftbehandlingar och likande. 
 
Vem är jag? 
Svar: Mitt namn är Amanda och jag bor en bit utanför Borås. Jag älskar djur, sång och musik överhuvudtaget. Jag är lite galen av mig, hur dålig som helst på att spara pengar, men försöker mitt bästa. Vill hjälpa folk och dömer inte folk från början. Visst jag kan ha mina tankar och ha hört rykten om den o den personen och kanske trott på dem lite eller tyckt att den personen verkar konstig eller skrämmande. Men i slutändan har jag ALLTID stött bort mina tankar och lärt känna personen som den är. Sen om rykten jag hört, mina fördomar osv har vart sanna då, det är en annan femma. Jag fyller 17 år nu i november, och reser till USA i tre veckor med min familj i sommar. 
 
This or that (dem med fet stil som jag väljer):
 
Chips/godis
Cola/fanta
Mjölk/vatten
Pannkakor/våfflor
Bulle/frusen frukt
Mobil/TV
Internet/TV
TV/ps3
facebook/tumblr
youtube/spotify
gymmet/träna ute
 
 
Gammal bild från 2011, när jag precis hade fått en egen häst och var uppe och red honom. Måste ta tag i ridningen igen och börja rida på riktigt. Sålt hästen på bilden dock så får låna häst av någon. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0