6 Bra filmtips! 

1. MAMA
Om filmen: En sjukt bra gjord skräckfilm som går på bio just nu då den hade premiär nyligen. Gillar du skräckfilmer och aldrig hittat någon riktigt bra? Well, boka biobiljett till denna då! Sjukt bra film! Den får 10/10 äpplen  
 
 
2. F
Om filmen: Ännu en grym skräckfilm om du gillar att bli rädd och älskar mysterier så är denna filmen perfekt för dig! Här är det ett gäng ungdomar som förstör skolan, och mördar folk på kvällen.... Den får 10/10 äpplen 
 
 
3. 50 first dates 
Om filmen: En ganska bra film som handlar om en tjej som är med om en bilolycka och bara kommer ihåg den dagen. Hon gör om en date 50 gånger tror jag innan filmen är slut. Den blir bättre o bättre för varje date. Den får 6/10 äpplen 

 
4. Cliffhanger
Om filmen: Grymt spännande och lite sorglig film. Ett par som blir fast på en klippa då en av dem skadar sig, när räddningen kommer dör den ena av dem.. Men för att få veta vem, varför och hur den dog får ni kolla på filmen för!
Den får 9/10 äpplen 
 
 
5. Raise your voice. 
Om filmen: Hennes bror dör i bilolyckan som dem båda är med i och då vill hon sluta sjunga, hon känner att det hela är hennes fel. Det var en rattfyllerist som körde mot rött. Hon klarade sig och hennes bror dog. 
Filmen får betyget 10/10 äpplen 
 
 
6. Jag vet vad du gjorde förra sommaren & Jag vet fortfarande vad du gjorde förra sommaren
Om filmerna: Jag vet vad du gjorde förra sommaren är den första filmen av dessa två, en skräckfilm där dem en efter en blir plockae, dem får sitt hår klippt i sömnen och får lik i sina bagage luckor. Jag vet fortfarande vad du gjorde förra sommaren är uppföljaren till Jag vet vad du gjorde förra sommaren och handlar lite om samma sak, bara att nu har det gått två år sen olyckan med den överkörda människan.. 10/10 äpplen   
 
 

 
 





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0